رئیس انجمن بیهوشی ایران  هشدار داد:

‌متخصصان بیهوشی کوچ می‌کنند | قهر دانشجویان با رشته بیهوشی

رئیس انجمن بیهوشی ایران با اشاره به اینکه پایین بودن درآمد رشته بیهوشی سبب شده که دانشجویان کمتر به این رشته علاقه نشان دهند، گفت: افزایش مشکلات در رشته بیهوشی سبب افزایش مهاجرات متخصصان بیهوشی شده است.
رئیس انجمن بیهوشی ایران با اشاره به اینکه پایین بودن درآمد رشته بیهوشی سبب شده که دانشجویان کمتر به این رشته علاقه نشان دهند، گفت: افزایش مشکلات در رشته بیهوشی سبب افزایش مهاجرات متخصصان بیهوشی شده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا سلیمی ‌افزود: پایین بودن درآمد این رشته باعث شده است که این روزها  دانشجویان هنگام انتخاب رشته کمتر به تخصص بیهوشی علاقه نشان دهند.

به گفته وی، مشکلاتی که متخصصان رشته بیهوشی با آن رو به رو هستند سبب افزایش مهاجرت آنها از کشور شده است‌

رئیس انجمن بیهوشی ایران افزود: ‌دلیل اصلی رشد نکردن رشته بیهوشی، تعرفه پایین و چرخه اقتصادی ضعیف است. به طوری که درآمد متخصصان بیهوشی در مقایسه با سایر رشته‌های پزشکی، نسبت به ساعات کار و سختی و استرسی که این رشته دارد؛ کمتر است.

سلیمی با اشاره به ابهاماتی که در بحث تعرفه‌ها برای مردم و حتی سیاستگذاران وجود دارد، بیان کرد: یک برداشت اشتباهای که وجود دارد، این است که دستمزد و میزان درآمد را با تعرفه، اشتباه می‌گیرند.

وی توضیح داد: تمام پولی که پزشک یا متخصص دریافت می‌کند، دستمزد او نیست. مخارج پنهان و آشکار بسیاری وجود دارد که می بایست پرداخت شود.

سلیمی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از صورتحساب بیهوشی بیمار در بیمارستان، مربوط به داروهای بیهوشی و سایر هزینه‌های بیمارستانی است و درصد ناچیزی از کل مبلغ دریافتی دستمزد متخصص بیهوشی است.

رئیس انجمن بیهوشی ایران با بیان این مطلب که رشته بیهوشی بسیار حساس و پراسترس است، گفت: متخصص بیهوشی هر لحظه باید آمادگی جسمی و روانی برای مواجهه با سخت‌ترین سناریوها را داشته باشد واگر عمل اورژانسی در هر ساعت شبانه روز پیش آید حضور داشته باشد.

وی با عنوان این مطلب که رابطه مستقیم مالی بین متخصص بیهوشی و بیمار وجود ندارد و مالیات در این رشته معمولا ماهانه و علی الحساب پرداخت می شود تاکید کرد: متخصصین این رشته از پاکدست ترین و قانونمدارترین شهروندان هستند. درآمد کم در کنار سختی کار، باعث شده استقبال از این رشته پزشکی در کشور کاهش یابد. در حالی که بیهوشی در سایر کشور ها یک رشته کلیدی و استراتژیک و در حال توسعه است که جایگاه ویژه ای دارد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها